Bli den beste deg

Home / Fysisk aktivitet og helse / Dette kan være grunnen til at du sover dårlig om nettene

Dette kan være grunnen til at du sover dårlig om nettene

Flere og flere sliter med søvnproblemer, og jeg ser det som absolutt kritisk å dele informasjon om enkle tiltak som kan gjennomføres for å forbedre nattesøvnen deres.

Søvnproblemer er først og fremst svært irriterende, i tillegg så påvirker det hverdagene våre negativt. Kroppen og hodet vårt fungerer ikke som det skal, og som et resultat av dette blir vi både irriterte, lettere syk og ufokuserte.

Det kan være flere grunner til søvnproblemene våre, men det er spesielt én grunn som skiller seg ut, og det er bruken av mobiler, pc-skjermer, nettbrett og TV. Alle disse redskapene har blitt store deler av livene våre, og vi har enda ikke vendt oss til hvordan vi effektiv, og skånsomt kan bruke disse på best mulig måte. Vi er alle overentusiastiske når det kommer til teknologi, og det fører til at vi ofte tar med oss denne teknologien inn på soverommet og gjerne videre opp i sengen før vi skal legge oss. Dette kan med stor sannsynlighet være årsaken til søvnproblemene våre, og i dag ønsker jeg å gi dere noen enkle triks som kan gjøres for å forbedre nattesøvnen.

img_7963

– Først og fremst, kjøp en vekkeklokke slik at du kan la mobilen ligge igjen i stuen. Slik unngår du alle distraksjoner og legger til rette for en god natt søvn.

– Unngå alle lys fra mobiler, pc-skjermer, nettbrett og TV-skjermer en halvtime før du legger deg.

– Hvis du må ha mobilen med deg på rommet, benytt ”Night shift”- funksjonen.

– En god anbefaling er å lese bok det siste kvarteret før du skal legge deg. Da tillater du kroppen å slappe av, og faller dermed enklere i søvn. + du får inn litt underholdning eller lærdom hver dag.
Prøv dette over en liten periode på 5-7 dager, og legg merke til hvordan du sover disse nettene. Merker du en positiv forskjell så har du all grunn til å fortsette med disse triksene. Det er som sagt et svært aktuelt tema, og det lønner seg alltid å komme i gang med det før ting blir for ille!

Håper dette kan hjelpe dere til en bedre søvnopplevelse de kommende nettene!

God helg! – Bendik

Kommentarer

kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

>> <<